comment 0

Vroem! Slaap lekker!

Vandaag hoef ik pas laat te werken. Nadat ik Hugo naar school heb gebracht bedenk ik mij dat ik nog wel even de tijd heb om dat kussensloopje met de vintage autootjes te maken.

Zo, de stof is geknipt. Ik maak de sloopjes altijd met een brede instopstrook aan de binnenkant zodat het kussentje er niet uit floept, en het ziet er ook gewoon netjes uit. De strook vouw ik om op 15 cm.

De randen stik ik op 2 cm, dat vind ik mooier dan op 1 cm.

Nu hoef ik alleen nog  maar de lapjes op elkaar te stikken en af te werken. Ik ben nog volop aan het ontdekken op mijn nieuwe Pfaff Hobby en ik besluit om niet zoals voorheen af te werken met een slordige zigzag maar ik gebruik de gesloten overlocksteek.

Wauw, dit is mooi! Het is wel een beetje oefenen met netjes naast de rechte steek te stikken (volgens mij moet dat beter kunnen)(update: met het lockvoetje natuurlijk, en die heb ik gewoon hier liggen) maar ik vind het prima gelukt zo! Stukken beter dan de zigzag! Gauw het bed opmaken en het resultaat bekijken!

Yes, ik ben er blij mee en ik ben erg benieuwd naar de reactie van Hugo!

De deken op zijn bed is overigens een vintage wollen deken die ik op Marktplaats heb gevonden en waar ik een laken aan vast gestikt heb omdat wol niet zo heel lekker aanvoelt, direct op de huid. Maar wol is wél heel lekker om onder te slapen!

Aan de ene kant van de deken is het laken oranje en bovenop de deken heb ik een strook bruin katoen gestikt, in dezelfde kleur als het hoeslaken om de matras. Op de foto is helaas nauwelijks te zien dat er nog een gezellige oranje paspel tussen zit. (mijn excuses, ben helaas nog niet in het bezit van een goede camera)

En dit is een ideale zomerdeken zo. Koel, maar toch warm genoeg. Ben er eigenlijk wel een beetje jaloers op 😉

De stof bestelde ik hier.

Gearchiveerd onder:Blogs, Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

