comment 0

Ik recykleer: tshirt van papa wordt kindershirt (deel 1)

Was-ie bijna tot poetsdoek gedegradeerd, dit shirt van vader. Maar ik ga ‘m recykleren. (hij staat al wel in de ‘poetsdoek-modus’ zie je, want helemaal gekreukeld) Kan ik meteen weer oefenen met de overlocksteek die mijn naaimachine biedt. Normaal werk ik alle patroondelen eerst af met een zigzagje waarna ik het maaksel in elkaar stik. Nu doen we het anders.

Eerst knippen we netjes de mouwen van het shirt zodat ik ze voor een ander project kan gebruiken.
De mouwen van dit nieuwe shirtje maak ik van een andere stof.

Nadat ik de boel heb vastgespeld ga ik aan de slag. Met de overlocksteek. Maar hm, ik ga hier en daar een beetje scheef. (notitie aan mijzelf: stof strakker houden en beter op de steekplaat letten)

Het ziet er wel aardig uit, denk ik. En wat dan ook leuk is, is dat ik in een mum van tijd klaar ben zo. Want ik hoef niet apart af te werken én te stikken. Maar goed, ziet het er straks ook mooi uit?

Ik moet het shirt nog afwerken natuurlijk. Maar dat klusje is voor morgen, ben moe nu. Heb vandaag eerst gewerkt, toen pannenkoeken gebakken (ze waren goddelijk), kind naar bed gebracht, een wasje opgevouwen en er eentje opgehangen, de keuken opgeruimd én dus een t-shirt genaaid.

Morgen maak ik het shirtje wel af. Ga ik er in de tussentijd over nadenken welke gezellige applicatie er nog op gaat komen.

Gearchiveerd onder:Handgemaakt door Geen Steekje Los, recykleren

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

