comment 0

Wie A zegt, moet ook B zeggen: etuitje (deel 1, testversie)

Mijn collega Anna verzamelt etuis. Omdat ze die handig vindt. Voor kleine spulletjes, voor mee op vakantie, en als bag-in-bag. (die laatste vind ik heel handig, zou ook iets voor mij zijn, ik heb voor bijna elke outfit wel een andere vintage tas en dat is een ramp met steeds alles overhevelen) Een van die etuitjes van haar is al behoorlijk versleten zag ik, maar ze kan ‘m niet weg doen omdat ze geen vergelijkbaar model heeft. En dat vind ik sneu!

Spontaan roep ik “dan maak ik er toch eentje voor je!”. Echter, ik heb nog nooit zo’n ding gemaakt. Dus ging ik eerst op zoek naar een goede tutorial. Lang leve internet! Gelukkig heb ik al wel eens een rits ingezet.

Eerst ga ik een testversie maken. En wel nú. Ookal is het bijna middernacht (gevalletje ik-kan-toch-niet-slapen). Scherp ben ik al lang niet meer en het ontbreekt mij ook aan goed licht, maar dat mag mijn pret totaal niet drukken. Ik ga een etuitje maken!

Ik zoek wat restjes stof bij elkaar en vis uit mijn collectie de lelijkste rits die ik kan vinden. (het blijft wel een testversie, hè) Sneller dan gedacht ben ik klaar en voilá! Een heuse etui! Hier en daar is-ie weliswaar scheef, ik heb het toch maar even gedaan!

(kijk voor de definitieve versie van de etui hier)

Gearchiveerd onder:Geen categorie

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

