comment 1

Van tafelkleed tot…. mislukt project

Met de tafelkleed-stof in mijn achterhoofd verheugde ik mij natuurlijk al de hele dag op een avondje achter de naaimachine. Maar op de een of andere manier ging het mis.

Ik wilde er weer een etuitje van maken. Hartstikke leuk. Vooral ook, omdat ik nu heuse ‘GeenSteekjeLos’ labeltjes heb om in te naaien! En van die labeltjes had ik al een paar dagen ontzettende voorpret dus vanavond zou de kers op mijn taartje worden.
Het begon al met dat ik niet de juiste stof voor de voering kon vinden. Of het vloekte, overheerste of maakte het juist weer te flets. Toen ik eindelijk mijn beslissing had genomen liet ik mijn doosje met spelden vallen. Ik veegde het zó van tafel. Grrrrr. Ondertussen begon ik behoorlijk last te krijgen van mijn keel, zoals echtgenoot dat afgelopen week ook al had. (en ik maar zeggen dat ie niet zo moest zeuren)
Om een lang verhaal kort te maken: ik vind het niks. Die hele etui niet. De stof vind ik nog steeds geweldig. En toch; het is ‘m net niet. De voering is ongezellig. De rits loopt niet lekker. Het formaat is te groot. Wat een teleurstelling! Ik wilde deze editie nog wel cadeau doen aan een collega, die de vorige zo mooi vond. Dubbele teleurstelling!
Uiteraard ga ik het – waarschijnlijk morgen al – nog een keertje proberen. Al was het maar omdat dat labeltje zo ontzettend leuk staat!

 

Gearchiveerd onder:Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

1 Comment so far

Geef een reactie

