comment 0

En dan heb je vliegtuigen in je bed

Gisteren ben ik met Hugo al lekker vroeg naar de markt gegaan. Ik wilde nieuwe stof halen. Voor mezelf, omdat ik nu in mijn hemdjes fase zit. Ik wil een grijze.

Net toen ik de stof wilde afrekenen kwam Hugo enthousiast aanzetten met een katoentje met vliegtuigen erop. Ouderwetse legervliegtuigen, die vindt hij gaaf.  Ik hou eigenlijk niet zo van deze stoffen, maar zwak als ik ben ging ik overstag. (gelukkig kwam hij niet met iets van Disney aanzetten, zeg) Hij wilde dat ik er een kussensloopje van zou maken. Welja, alsof hij er nog niet genoeg heeft.

hugo stof

hugo vliegtuigOmdat ik ook de beroerdste niet ben, ga ik vandaag meteen aan de slag.

Ik besluit een applicatie te maken van een vliegtuigje. Dat heb ik nog nooit op deze manier gedaan, dus ik ben benieuwd. Hugo wil meehelpen. Uiteraard.

applicatie

applicatie 2Zo ziet het er best aardig uit. De uitdaging zit ‘m in het netjes op de stof krijgen. Voor dit soort klusjes kan ik op mijn machine de persvoetdruk regelen en dat vind ik ‘vet cool’.  Een applicatievoetje heb ik gelukkig al. Spannend!

Zo moet het worden:

voorbeeldOok nu wil Hugo meehelpen maar dat schiet niet zo op. Hij ‘mag’ buiten spelen. Het maken van de applicatie gaat lastiger dan ik hoopte, echt netjes ziet het er niet uit. De volgende keer langzamer stikken, Mon.

Het eindresultaat vind ik ook wat tegen vallen maar dat is vooral omdat ik niet zo’n fan ben van de stof. Hugo daarentegen vindt ‘m prachtig geworden! “Vet cool, mam!” En daar gaat het om.

hugo blij

Gearchiveerd onder:Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

