comment 0

Accessoires voor mannen!

Gisteren maakte ik een testversie van een hoesje voor een zonnebril. Die verdiende geen schoonheidsprijs, maar het idee was natuurlijk leuk.

Ik dacht verder na over het ontwerp. Zocht op internet naar voorbeelden maar kwam er niet zo goed uit. Ik had geen zin in ingewikkeld gedoe eigenlijk. Want het is maar een hoesje. Toen zag ik dat ik nog een stapeltje vilt heb liggen. Mooi vilt, van 100% scheerwol, en van die goedkope zooi van polyester. Ik begon met de goedkope zooi. En maakte een tweede testversie.

oranjeGewoon, 2 lapjes op elkaar stikken, knoopje erop en klaar. Zo simpel kan het zijn. Tot mijn verbazing zei echtgenoot “hé, dat zou ik ook wel kunnen gebruiken”.

Zo kwam ik op het idee. Accessoires voor mannen! Nu is mijn man absoluut niet van de ‘dingetjes’ en als hij al een dingetje heeft dan moet het vooral praktisch zijn. Een hoesje voor je zonnebril is heel erg praktisch.

Dus ik ging aan de slag. Man kreeg inspraak en mocht een kleur uitzoeken. Hij koos blauw. Nu gebruik ik wel het mooie vilt. Weer 2 lapjes knippen en het knoopje erop. (dat kan ik inmiddels heel erg goed 😉 !)

stukjes stof

2 lapjes, zo simpel is het

bijna klaar

…maar wel met gezellig knoopje

Het hoesje meet 9x15cm. Ik koos er hier voor om het stiksel in dezelfde kleur te doen als het knoopje.

hoesjehoesje staandMan vind ‘m mooi geworden, zegt ‘ie. Dat geloof ik pas echt als hij ‘m ook daadwerkelijk gebruikt!

Gearchiveerd onder:DIY, Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

