comments 6

Nieuwe stoffen en frietjes met broccoli

Vanochtend in alle rust wakker geworden. Zoon was uit logeren. Fijn, omdat ik op dinsdag vrij ben. Eerst koffie gedronken en de blogstatistieken doorgenomen. En wauw, wat een leuke reacties op mijn laatste post! Bedankt voor jullie enthousiasme!

Vervolgens jeukten mijn handen alweer. Ik heb laatst mijn stoffen collectie doorgenomen en kwam een van mijn favorieten tegen. (hij lag dus tussen de tricot en daar hoort ‘ie niet!!) Ik ben een ontzettende fan van de designs van Riley Blake. Dit was zelfs een van de eerste stoffen die ik kocht. Ik heb er al eens kussenslopen van gemaakt en besloot weer een tasje te maken. Maar voor mezelf deze keer! Met als voering een andere favoriet: een mint groen katoentje.

Riley Blake Fabrics

Riley Blake Designs: mijn favoriet!

Echtgenoot had een late dienst, sliep lekker uit en meldde zich rond 9 uur. Correctie, om 9 uur gooide ik de gordijnen in de slaapkamer open. En dat leverde mij een dodelijke blik op. (ik moet dan altijd denken aan een zin die ik ooit eens las: als blikken konden doden… dan hadden ze er geen erwtensoep in gedaan!)

Een boterham met kaas verder had ik ook mijn naaidoos opgeruimd. Was hard nodig want alles lag door elkaar. Terwijl ik ‘m heb aangeschaft om overzicht te kunnen bewaren tijdens het naaien. Opruimen dus. De naaidoos is overigens een good old retro Curver’tje die ik via Marktplaats van een oudere dame heb overgenomen. Ik moet elke keer lachen als ik er naar kijk. Mijn handige, oude naaidoos!

naaidoos

Inmiddels was het tijd geworden om zoon op te halen. Ter plaatste besloot ik om het vriendje ook mee terug te nemen. Zo had ik vanmiddag twee uitbundige kleuters in huis. Net toen ik ze wilde uitlaten kwam een van mijn favoriete mannen langs: Pakketjesman. Vandaag bracht hij de nieuwe ritsen én mijn nieuwe stoffen!

nieuwe stoffenDe middag was gezellig. De jongens hebben leuk gespeeld. We hebben ijsjes gegeten. Ik heb maar 1 pleister hoeven te plakken. En ik heb tussendoor zelfs tijd gehad om een paar ideeën uit te werken en wat administratie te doen. Omdat het zo gezellig was mocht vriendje ook blijven eten. Frietjes met broccoli. Een briljante combinatie, meen ik.

Zo, de dag is alweer voorbij. Een rustig dagje thuis. Met weer nieuwe stoffen en nieuwe ideeën! (tipje van de sluier: ik wil iets doen met plastic zakken)

Gearchiveerd onder:Blogs

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

6 Comments

Geef een reactie

