comments 2

Update: Uiltjes. Nu compleet!

Soms gaat er iets mis. Ik lette niet goed op bij het knippen en zo kon het gebeuren dat de uiltjes hun kopje verloren.

Dit gebeurde er eerder:

Oh nee! Ik heb de uiltjes onthoofd!

Oh nee! Ik heb de uiltjes onthoofd!

Gisteren ben ik ermee verder gegaan. Goed opletten bij het knippen. Over de oranje rits was ik niet tevreden. Voor het contrast koos ik nu een fuchsia blokrits. En naaide er een fuchsia voering bij in. Tadáá!!

zelf een tasje maken / handgemaakt tasje / toilettasje/ make up tasje / www.geensteekjelos.wordpress.com

Nu met héle uiltjes!

zelf een tasje maken / handgemaakt tasje / toilettasje/ make up tasje / www.geensteekjelos.wordpress.com

Fuchsia rits en voering

Bijkomend leerde ik nog het volgende:

– Over een blokrits moet je NIET strijken. (Dus ik streek over de stof, precies langs de rand van de rits, want écht mooi naaien doe je tenslotte met de strijkbout. Echt waar.)

– Een geo-driehoek is bij het knippen van stof-met-motief een absolute must! (De tip van de geo-driehoek kreeg ik overigens van mijn naai-juf Liz.)

Gearchiveerd onder:Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

2 Comments

Geef een reactie

