Illustratie door Kimmicks
comment 0

Onder de wol

Wat is het herfstig nu, hè?

Met Hugo heb ik al menige herfstbui doorstaan. Met een kleuter kun je nu eenmaal niet de hele dag thuis blijven. Dus weer of geen weer, wij gaan er op uit. Hij vindt het prachtig om de Hollandse buien te trotseren. Wij trekken onze regenlaarzen aan, pakken ons lekker in en dan gaan we er op uit. Regenwormen zoeken, blaadjes verzamelen. En in de plassen stampen uiteraard.

regen 2

Nu het wat frisser is heb ik overwogen de verwarming even aan te zetten. Ik deed het niet, want het is nog augustus tenslotte. (nam wel een kopje thee)

Maar hartstikke augustus of niet, vanavond ga ik het doen… Slapen onder een wollen deken!

Ik spáár wollen dekens. Het liefst vind ik ze op rommelmarkten. Of bij de Kringloop. Sommige mensen vinden dat vies. Dat is prima en dat begrijp ik ook best. Maar de dekens die ik wil zijn alleen nog maar op deze manier te verkrijgen. Want het moeten dekens zijn uit de jaren ’70. Bruin (check), groen (check), oranje (dubbel check). Ik heb ze!!

Waarom ik er zo van hou? De kleuren, de printjes. Het ietwat oubollige karakter ervan vind ik gezellig. Ik denk aan haardvuur, koude nachten en zachtjes tikt de regen tegen ’t zolderraam. Dat vind ik romantisch. En schapen vind ik ook heel leuk. Plus, een deken van scheerwol levert een win-win situatie op. Zij kunnen lekker fris de zomer in, wij met hun vacht de herfst en de winter. Goede deal!

Dus vanavond, vanavond slaap ik onder een wollen deken. Lekker extra bovenop het dekbed. Een oranje. Gevonden bij de kringloop. Het waren er twee. In perfecte staat! Of ze muf roken weet ik niet, want die hele winkel rook al muf van zichzelf. Hoefde er maar 5 euro voor te betalen. Met in elke fietstas één fietste ik blij weer naar huis. (ik heb ze direct gewassen trouwens)

Ja, daar kan ik mij dan echt op verheugen, letterlijk. Onder de wol!

slaapkamer

Gearchiveerd onder:Blogs

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

