comment 0

DIY: hoesje voor zonnebril – deel 2

Het was de bedoeling er een voor mezelf te maken. Het werd er eentje voor de zonnebril van echtgenoot.  Omdat ik graag een hoesje voor mijn eigen zonnebril wil, stuur ik de heren naar de supermarkt zodat ik rustig aan de slag kan.

Ik knipte 2 stukjes vilt. Oranje en olijf-groen. Het matcht mooi met het knoopje dat ik in gedachten heb. Ik kocht het zelfs speciaal voor het hoesje! Bestelde er nog een paar, omdat ik ooit – want wanneer kom ik er aan toe – een vest wil maken van een wollen deken. En daar horen grote houten knopen op. Kan ze beter alvast in huis hebben, toch!

knopen

Ik knipte dus 2 stukken vilt uit verschillende kleuren. Het model is precies hetzelfde als het vorige hoesje, alleen pas ik het klepje iets aan. Ik vouw nu een stukje dubbel en leg er vlieseline tussen zodat het een steviger geheel is.

up close and personal

Ik stikte rondom en voilá. Het knoopje past er perfect bij, vind je niet? Ik ben erg blij met het hoesje! En mijn zonnebril hoeft niet meer los in de tas.

hier moet dus een zonnebril in

mijn eigen zonnebrilhoesje

  • het vilt bestelde ik hier
  • de knoopjes daar
  • ikzelf ontwierp het hoesje

Wil je op de hoogte blijven van mijn creaties, belevenissen en tips? Volg Geen Steekje Los dan op Bloglovin’ via het icoontje links op de homepage. Of je klikt hier!

Gearchiveerd onder:DIY

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

