comment 0

Over frustraties en foute pantoffels

Op donderdag ben ik altijd vrij. Het is naai- en blogdag. Lekker op mijn gemakje in thuisblijf outfit. Met als finishing touch de vreselijk foute, maar oh zo fijne, pantoffels die ik onlangs aanschafte. Want met dit weer wordt het wat kouder aan de blote voetjes hè. (ik hou niet van sokken) Het ‘things to do’ lijstje ligt al klaar om afgevinkt te worden.

mocht de bel gaan, schop ik ze uit

mocht de bel gaan, doe ik ze gauw uit hoor

  • tasje maken voor Janna
  • vilt bestellen
  • mail beantwoorden
  • foto’s maken
  • nieuwe tas ontwerpen

Anna vroeg mij om een hoesje voor haar zonnebril te maken met de wens voor blauw en fuchsia. Ik bestel nieuw vilt, waaronder blauw en fuchsia. En ik zwicht voor de Kam Snaps. Geïnspireerd door andere bloggers besluit ik mij er ook aan te wagen. Want ideaal voor op een zonnebril hoesje! Ik beantwoord mijn e-mail, drink een paar koppen koffie, doe nog een wasje tussendoor en zo werd het tijd om aan het tasje van Janna te beginnen. Mijn geo-driehoek constateert dat het motief scheef op de stof is geprint. Aaaaargh! Toch het tasje gemaakt. Zie je, hartstikke scheef. Mijn frustratie groeit. Hier krijgt mijn Spaanse temperament de overhand. Boos schop ik mijn pantoffels in een hoek. Ik besluit een tweede tasje te maken en knip nu de stof gewoon scheef. Dat ziet er iets beter uit maar ik blijf zwaar geïrriteerd, zeg. Om de frustratie kwijt te raken neem ik pauze. Ik ga stofzuigen, moest toch al gebeuren, met de stereo voluit. (ik draai graag nog echte cd’s, mensen) nogal scheef De afleiding helpt en ik maak een derde tasje om de eerste twee te vergeten. Deze stof toont zich gelukkig wel gewillig. allemaal bolletjes Ik ben blij met het resultaat. En ik voel dat ik kalmeer. Gelukkig maar, want in je eentje boos zijn heeft geen enkel nut eigenlijk. Tot slot maak ik wat schetsen voor een nieuwe tas (het moet een shopper worden) en bestel gelijk nieuwe ‘GeenSteekjeLos’ merklabels. Ik vis mijn pantoffels uit de hoek, ruim alles weer op, maak mijn foto’s en schrijf dit artikel.

Gearchiveerd onder:Blogs

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

