inspiratie / zelf beddengoed maken / Riley Blake fabrics pillow case / Retro beddengoed / zelf retro beddengoed maken / zelf kussenslopen maken / www.geensteekjelos.wordpress.com
comments 4

(n)iets boven mooi beddengoed

Het was één van de redenen dat ik een naaimachine aanschafte. Ik wilde mijn eigen beddengoed maken. Want als ik ergens een zwak voor heb, dan is het wel beddengoed. Helaas slaag ik weinig in de winkel. Het aanbod vind ik meestal niet mooi genoeg, dan wel uitgesproken lelijk of ronduit saai. Voor mij moet beddengoed een bepaalde sfeer hebben. Beetje nostalgie, veel hotel en vooral sweet dreams.

Mijn andere zwakte zijn de stoffen van Riley Blake Designs. Als een baksteen viel ik voor die strakke retro prints. Zo maakte ik mijn eerste designer kussenslopen. Oh, wat slaapt dát lekker.

Ik gebruik weer een geweldige stof van Riley Blake. Deze set ga ik voorzien van drukknoopjes. Of te wel: Kam Snaps. Lyrisch ben ik over die dingen! Ik kies voor mint groene drukkertjes. Combineert erg leuk met mijn mint groene sprei. (ik hou van mint…)

Ik zet een cd op met hits uit de jaren ’80. Terwijl ik knip, strijk en stik zing ik luidkeels mee met ‘tell it to my heart’ van Taylor Dayne. Dat liedje heb ik ooit eens geplaybackt op een schoolfeest, trouwens. Tien jaar was ik. Weet je nog, dat we de teksten toen zelf moesten opschrijven door het cassette bandje steeds stop te zetten en terug te spoelen? Ha! Maar goed dat we nu Google hebben.

Riley Blake fabrics pillow case / Retro beddengoed / zelf retro beddengoed maken / zelf kussenslopen maken / www.geensteekjelos.wordpress.com

Nadat ik het bed heb opgemaakt verkeer ik nog steeds in een creatieve flow.  In stijl met het t-shirt stempel ik een tekst voor aan de muur. Ik maak het af met een stukje masking tape en voilá.

inspiratie / tekst op de muur slaapkamer / tekst stempelen / DIY stempels / tekst in je slaapkamer / tekst voor op de muur van de slaapkamer / www.geensteekjelos.wordpress.com

inspiratie / zelf beddengoed maken / Riley Blake fabrics pillow case / retro beddengoed / zelf retro beddengoed maken / zelf kussenslopen maken / www.geensteekjelos.wordpress.com

(en mocht je benieuwd zijn naar de reden waarom wij verschillende maat kussens hebben, ik schreef er al eerder over)

4 Comments

  1. Pingback: Weekend in een retro sausje | GeenSteekjeLos

  2. Pingback: Als Kam Snaps niet meer sluiten: het probleem én de oplossing | GeenSteekjeLos

Geef een reactie

