reacties 2

Avonturen beleven

Met Hugo maak ik graag fietstochten. Soms bedenk ik een thema vooraf. Toen hij kleiner was gingen we bijvoorbeeld vaak een rondje ‘bim-bams’ doen. Kerkklokken kijken. Prachtig vond hij dat! Graafmachines kijken op bouwplaatsen was ook lang favoriet. Wat ik zelf heel leuk vind is naar het bos gaan en Hugo vertellen over de planten en de dieren. Maar meestal laten we ons verrassen. Avonturen beleven.

met het pontje

Vandaag zijn we met z’n drietjes op pad. Eerst nemen we het pontje en dan staan we midden in de weilanden. Vervolgens fietsen we langs boerderijen en snuiven we de frisse bijna-herfst lucht op. Heerlijk! We komen langs lome schapen en ontmoeten nieuwsgierige koeien.

nieuwsgierige koeienNa een tijdje krijgen we trek en we stoppen bij een tot brasserie verbouwde oude fabriek. Terwijl Hugo een spelletje doet (ze hebben hier een kinderhoek met allerlei speelgoed!) droom ik weg….

wegdromen

Na een uurtje fietsen we verder, dieper de polder in. We laten Hugo zien waarom er zaadjes zitten in uitgebloeide bloemkoppen, we vinden een dode muis en ik geniet van mijn favoriete wilde bloemen: klaprozen.

zaadjes

klaprozenOp mijn verzoek sluiten we de fietstocht af met éven een kijkje bij de ‘krinkelwinkel’, zoals Hugo het noemt. Maar ik mag niks kopen van mezelf. Over 3 maanden verhuizen we naar ons eerste échte huis-met-tuin. We moeten opruimen dus, niet meer spullen verzamelen. Daarom laat ik die mooie oude typemachine staan, dat vind ik stiekem wel een beetje jammer.

In een hoekje staat een oude kast, volledig bekleed met een te gekke retro print. Dit zou een perfecte opbergplek voor mijn stoffen zijn geweest straks, want in het nieuwe huis krijg ik een écht naaikamertje. Helaas, ik heb een afspraak met mezelf. Niks kopen!

retro printje

En vlak voordat we de winkel uitlopen zie ik ‘m staan: een antieke naaimachine. Ik vraag Hugo of hij weet wat het is en jawel, dat weet hij heus wel hoor. De Duitse handleiding, helemaal vergeeld, zit er bij!  Oh, wat had ik dit oudje graag willen testen!

oude naaimachine / Köhler naaimachine / vintage naaimachine / www.geensteekjelos.wordpress.com

Als we terug naar huis fietsen worden we ingehaald door een groep uitbundige 65 plussers op elektrische fietsen. Ze dragen allemaal een felgekleurde helm. Zij zijn vast ook op avontuur!

Gearchiveerd onder:Blogs

Over de auteur

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

1 reactie tot nu toe

Plaats een reactie