comment 0

Mama, ik wil een pinguïn

Toen Hugo nog een baby was deden we in de winter altijd een kruik in zijn bed. Wij woonden destijds in een oud huis en ’s winters daalde de temperatuur in de slaapkamers met gemak naar een graad of 8. (als het hard vroor werd het zelfs nóg kouder) Gelukkig verhuisden we en was die kruik niet meer nodig.

Ik slaap in de winter trouwens áltijd met een warme kruik aan het voeteneind. Het is hier weliswaar geen noodzaak, zoals in het oude huis. Ik vind het gewoon fijn.

‘Mama een kruik, ik ook‘ moet Hugo gedacht hebben want sinds vorig jaar wilde hij per sé met een kruik naar bed. Iedere avond. Daarom maakte ik voor hem een groen kruikzakje van fleece. Mét een aardige dinosaurus erop. Daar was meneertje wel blij mee, hoor.

Maar nu was hij de dino blijkbaar zat. Het eerste wat hij tegen mij zei toen hij wakker werd was “mama, ik wil een pinguïn”. Daarbij legde hij zijn kruik demonstratief op tafel.

En dus tekende ik een pinguïn.

getekende pinguinEn knipte uit een stuk zachtgele fleece een nieuw kruikzakje .

zelf een applicatie maken / pinguin applicatie / www.geensteekjelos.wordpress.com

Ik knip de pinguïn uit, trek hem over op katoen en met behulp van plakfix strijk ik hem voorzichtig op de stof. Met een kleine zigzagsteek zet ik ‘m vast. Het gezicht, de buik en de pootjes knip ik uit vilt. Het stikken was wel een beetje pielen maar dankzij het applicatievoetje had ik perfect zicht op dit klusje.

zelf een applicatie maken / pinguin applicatie / www.geensteekjelos.wordpress.com

Et voilá, een nieuwe kruik. Dág dino!

Gearchiveerd onder:Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

