comments 3

Al doende leert men

Ik wilde al zó lang ‘iets met leer’ doen. Nu wil ik altijd van alles doen, maar ‘iets met leer’ bleef maar door mijn hoofd spoken.

Want ik hou van erg leer. Ik draag het ook graag. Mijn favoriete kledingstuk is een vintage leren rok. Beige en uit de eighties. Ik ben er echt jaren naar op zoek geweest. En toen ik ‘m eindelijk vond, zat ‘ie als gegoten!

Goed, leer dus. Maar hoe kom je aan mooi leer? 

Een hele tijd geleden vond ik bij de kringloopwinkel een leren rok. Het model was niet mijn smaak maar het leer zelf was prachtig. En ik bedacht me, dat ik van dit leer wel ‘iets’ kon maken. Daarom kocht ik de rok. (voor 7 euro!)

De naaimachine die ik destijds had kon zo’n dikke stof helaas niet aan. Een lange tijd lag de rok in de kast. Af en toe haalde ik ‘m tevoorschijn en dan streek ik zachtjes over het leer. Waarna ik de rok weer netjes terug legde met de belofte dat ik op een dag terug zou komen.

En inmiddels heb ik een nieuwe naaimachine. Het was een absolute vereiste dat deze zwaar genoeg moest zijn om leer aan te kunnen. Nou, dat kan deze hoor.

Afgelopen week was het dan zover. Ik zette de schaar in de rok. Spannend! Om te beginnen bedacht ik een heel simpel portemonneetje. Omdat ik niet meteen een groot stuk wilde gebruiken (stel dat die eerste poging op niks zou uitlopen) knipte ik een klein lapje uit de rok. Zo maakte ik een klein, héél klein, portemonneetje.

Geweldig toch, dat een kledingstuk op deze manier een tweede leven krijgt? Bedankt, mooie rok!!

leren portemonneetje6

portmonnee met inhoud2

Gearchiveerd onder:DIY, Handgemaakt door Geen Steekje Los, recykleren

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

3 Comments

  1. Pingback: Als Kam Snaps niet meer sluiten: het probleem én de oplossing | GeenSteekjeLos

Geef een reactie

