zelf een tasje maken / handgemaakt tasje / toilettasje/ make up tasje / www.geensteekjelos.wordpress.com
comments 3

Ik ga op vakantie en ik neem mee…

Je zou zeggen dat ik inmiddels genoeg tasjes heb, aangezien ik ze vaak maak. Maar dat is niet zo. Ik heb bijvoorbeeld nog geen toilettasje.

Dat toilettasje heb ik heel hard nodig want ik ga op vakantie.  Afgelopen jaren was ‘travelling light’ mijn motto en nam ik alleen het hoogst nodige mee, om steevast bij aankomst direct spijt te hebben van het bezuinigen op mijn vrouwelijkheid. Want ik word er dus hartstikke ongelukkig van als ik niet gewoon mijn wenkbrauwen kan epileren, mijn haar kan föhnen, mijn nagellak kan matchen met mijn outfit en mezelf af en toe kan behangen met een paar oorbellen en/of armbanden. Deze vakantie neem ik lekker mijn spulletjes mee. En daarom heb ik een toilettasje nodig.

Dit exemplaar moet een bodem hebben, zodat ik ‘m kan neerzetten. Maar hoe maak je dat, een bodem? Na enig nadenken kwam ik tot een heel simpel idee: je maakt gewoon een plat tasje maar voordat je ‘m keert stik je de hoekjes overdwars. (ook de voering!) Dan ziet het er zó uit:

zelf een toilettasje maken / handgemaakt tasje / www.geensteekjelos.wordpress.com

zelf een toilettasje maken / handgemaakt tasje / www.geensteekjelos.wordpress.com

Ik maakte mijn toilet tasje van de Xenos tafelkleed-stof. Sterker nog, ik maakte er meteen twee! Een grote voor de shampoo, lotion en dat soort dingen en een kleinere voor de accessoires.

zelf een toilettasje maken / handgemaakt tasje / www.geensteekjelos.wordpress.com

zelf een toilettasje maken / handgemaakt tasje / www.geensteekjelos.wordpress.com

Wat mag er in jouw koffer absoluut niet ontbreken?

(de vakantiebestemming is trouwens Sicilië)

Gearchiveerd onder:Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

3 Comments

  1. O, wat heerlijk! Sicilie! Heerlijk temperatuurtje lijkt mij, toch? Heel veel plezier alvast!
    Ik dacht, waar heb je toch dat leuke stofje vandaan? De Xenos, wat een idee. Ga binnenkort hier ook even kijken!

    Like

  2. Pingback: Nou, dan maak ik er zelf wel eentje | GeenSteekjeLos

Geef een reactie

