pannenkoeken van havermout / pannekoeken van havermout / gezonde pannekoeken / gezonde pannenkoeken / www.geensteekjelos.wordpress.com
comments 2

Pannenkoeken van boekweit en havermout

Vandaag heb ik eens een recept! Ik had namelijk trek in pannenkoeken en wilde geen traditioneel beslag gebruiken. Nu voeg ik wel eens havermout toe aan mijn smoothies en zo bedacht ik mij dat ik daar ook best pannenkoeken mee kon maken. Aan dit beslag voegde ik tevens boekweitmeel toe, gewoon omdat ik het een leuke combi vond.

Voor ongeveer 15 kleine pannenkoeken gebruikte ik:

  • 2 eieren
  • 2 koffiekopjes havermout
  • 4 koffiekopjes boekweit
  • mespuntje baking soda
  • theelepeltje kaneel
  • volle, biologische melk (kan vervangen worden door bijvoorbeeld amandelmelk) totdat je de gewenste dikte hebt

Dit alles mengde ik met behulp van de staafmixer tot een redelijk glad beslag. Door de havermout wordt het niet geheel glad namelijk.

Als garnering deed ik er palmbloesemsuiker op (o.a. te koop bij de Jumbo) maar je kunt ook kiezen voor de hartige variant door er kaas op te doen, of ze koud serveren met bijvoorbeeld ricotta en wat rucola. Wat jij maar wilt, natuurlijk!

pannenkoeken van havermout / pannekoeken van havermout / gezonde pannekoeken / gezonde pannenkoeken / www.geensteekjelos.wordpress.com

Zelf vind ik pannenkoeken de volgende dag het lekkerst. Ik verpak ze in folie en dan gaan ze mee naar het werk, waar ik ze geheid al voor de lunch op heb!

Eet smakelijk!

Gearchiveerd onder:Blogs

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

2 Comments

Geef een reactie

