zelf een fietstas maken / www.geensteekjelos.wordpress.com
comments 3

Want de voetbal moet ook mee

Vandaag wilde Hugo per sé zijn vrienden Beer & Beer meenemen op de fiets. En een voetbal. Nu konden Beer & Beer wel mee achterop, maar waar moesten we de voetbal laten?

En zo gebeurde het dat ik na de rugtas ook aan de slag ging voor een fietstas. Na enig nadenken ben ik maar gewoon begonnen. Omdat ik geen tafelzeil of iets dergelijks in huis had nam ik een simpele boodschappentas. We hadden er toevallig 2 liggen. Van die stevige, plastic exemplaren. Ik koos de blauwe.

boodschappen tassen

‘Ik recykleer’ wordt hiermee ‘I-cycle’ 😉 Het model voor de fietstas bedacht ik al doende. De bestaande hengsels knipte ik gewoon op maat. Hoe ik klittenband moest bevestigen keek ik af van een luiertas. En dat ziet er zó uit:

klittenband bevestigen

Op deze manier kun je de tas ophangen aan de bagagedrager en ‘m er zó weer vanaf halen!

Eerst bevestigde ik het klittenband, de klep, het handvat en de sluitingen op de beide zijden. Daarna ging de rits erin en naaide ik de tas met de goede kanten op elkaar dicht.  Tot slot stikte ik er aan de binnenkant hoekjes in zodat de fietstas volume krijgt, je ‘m ook kunt neerzetten én er een voetbal in past!

zelf een fietstas maken / handgemaakte fietstas / fietstas voor kinderen / www.geensteekjelos.wordpress.com

zelf een fietstas maken / handgemaakte fietstas / fietstas voor kinderen / www.geensteekjelos.wordpress.com

Gearchiveerd onder:DIY, Handgemaakt door Geen Steekje Los, recykleren

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

3 Comments

  1. Saskia

    Wauw! Bedankt voor het topidee! Mijn zoontje (toevallig ook een Hugo) wil ook van alles meenemen en een eigen fietstas…. Of ik vind ze te duur of te meisjesachtig. Hij wil wel een roze fiets maar geen bloementassen😂 ik ga volgende week aan de slag.

    Like

Geef een reactie

