comment 0

Ik heb een nieuwe hobby!

Koken. Ik vond er eigenlijk nooit zoveel aan. Dat veranderde rigoureus toen ik een kind kreeg. Ik wilde het beste voor hem en zo stond ik ineens enthousiast biologische prakjes te maken. Helaas smeet Hugo vervolgens alles wat ik maakte genadeloos tegen de vloer / mijn hoofd / papa zijn hoofd / op de grond. Man en ik vinden het nog steeds een wonder dat hij überhaupt 1 jaar is geworden, want van maand 6 tot en met 12 leefde hij op cupjes appelmoes, af en toe een stukje peer en lange vingers. Iets anders kregen we er niet in. (nog een geluk dat ik de eerste maanden gezegend was met pure slagroom als borstvoeding, daar heeft hij waarschijnlijk op geteerd de maanden daarna)

Mijn interesse in koken was in ieder geval gewekt. Zo bedacht ik allerlei variaties aan stamppotten en pasta’s. En inmiddels at Hugo gelukkig gewoon met de pot mee. (de beste tip die ik kreeg was dat je je er niet druk om moest maken, ze gaan vanzelf eten, echt)

Een paar maanden geleden kocht ik een nieuwe staafmixer,  met zo’n groentehakding erbij. Vanaf dat moment ging ik los. Koken is hartstikke leuk! En écht koken, is ook nog eens hartstikke lekker!

Als kers op mijn taart werd ik recent door collega Eva gewezen op ‘uit Pauline’s keuken‘. Pauline is de schrijfster van het Voedselzandloper kookboek. Dit vond ik al een geweldig boek maar sinds ik haar website ontdekte, heb ik er een hobby bij. Ook (verantwoord) bakken is hartstikke leuk! Op dit moment staat haar healthy bananabread in mijn oven!

Vanochtend heb ik snel een aantal bakvormen gekocht zodat ik de recepten kan maken zoals ze door Pauline bedoeld zijn. Bij gebrek aan de juiste bakvorm heb ik de gezonde muffins namelijk moeten omtoveren tot gezonde brownies zonder chocola… Hier op de foto in een variant met appel en walnoten. Die met de frambozen, zoals het recept voorschrijft, had ik een uur nadat ze uit de oven kwamen al op.

muffins met appel en walnoten

PS

Hugo heeft ze wel geproefd maar vooralsnog vindt hij supermarkt koekjes lekkerder, helaas.

Update: De ‘healthy bananabread’ is uitstekend gelukt en voor mij een fijne vervanger voor brood. Ook Hugo vond ‘m lekker! Yes! 

 

Gearchiveerd onder:Blogs

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

Geef een reactie

