comments 3

Update nieuwe huis: klusdag 5

Het was even slikken toen we door het huis liepen nadat we de sleutel in ontvangst hadden genomen. De woning was namelijk héél erg vies. Schoonmaken had daarom mijn absolute prioriteit. Mijn geliefde begon met het inbouwen van de trapkast en kreeg hierbij hulp van een vriend.

klussen 1

zelf een trapkast inbouwen / trapkast maken / trapkast in woonkamer / www.geensteekjelos.wordpress.com

Zo, die zit er in. Let maar niet op de rommel 😉

De staat van de kozijnen in de slaapkamers was een flinke tegenvaller. Hier komen dus nieuwe en dit heeft een behoorlijke hap uit ons budget genomen. Om deze reden zullen we het voorlopig moeten doen met de keuken (en badkamer) die er al in zit. Qua formaat ben ik er erg blij mee trouwens. De kleur van de keuken is niet onze smaak maar een likje verf doet wonderen. De tegels staan nu in de grondverf, komend weekend worden ze afgelakt.

keuken verven / tegels in keuken verven / zelf tegels verven / lelijke tegels in de keuken verven / www.geensteekjelos.wordpress.com

keuken

Onze nieuwe koelkast is ook al bezorgd! Hij is mintgroen! (al noemt Smeg zelf het ‘watergroen’ trouwens)

Smeg retro koelkast / Smeg koelkast / mintgroene koelkast / Smeg mintgroen / www.geensteekjelos.wordpress.com

Na het schoonmaken begon ik met het afkrabben van de muren in de woonkamer. Hier, en in de hal, moest al het behang er af omdat er gestuukt gaat worden. Na een dag ploeteren kreeg ik hulp van mijn lieve vriendin Kim. Zonder haar hulp was ik nóg bezig geweest! We hebben 3 dagen staan krabben, mijn armen doen er pijn van. Maar het was leuk om te doen en vooral: het was heel gezellig samen. Kim is een absoluut natuurtalent behang afkrabben.

behang afkrabben

En na een hele gezellige pakjesavond sluiten we deze week af. We zijn moe, maar voldaan. Gelukkig liggen we perfect op schema. De stukadoor neemt het beneden even van ons over, wij gaan aan de slag op de 1e etage. Wordt vervolgd!

Gearchiveerd onder:Blogs

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

3 Comments

  1. Pingback: Klusdag 9: het schiet al op! | GeenSteekjeLos

Geef een reactie

