comments 2

Klusdag 9: het schiet al op!

De woonkamer is inmiddels het domein van de stukadoor geworden. Maar eerst moest ik er nog een keertje aan geloven want we waren een stukje muur in de keuken vergeten. Weer behang krabben dus.

laatste beetje behang

Nu het eerste stucwerk er op zit begint de woonkamer wat meer vorm te krijgen.

gestuukte muur 2

Het leek wel een eeuwigheid te duren voordat dit moment was aangebroken en wat is het al mooi! Zelf ben ik vandaag grotendeels in de kamer van Hugo bezig geweest. (eerst had ik een afspraak bij de osteopaat en dat was geen verloren klus-tijd want oh, wat hád ik me toch een spierpijn!)

lambrisering 2

Wekenlang heb ik nagedacht over zijn kamer. Ik wil een kinderkamer die wat jaren meegaat namelijk. De basis moet daarom strak zijn en geheel naar mijn smaak én die van Hugo zelf. Zo wilde hij graag een dinosaurus op de muur. Geregeld: die komt er in de vorm van een poster. En hij wilde ‘groen’ op zijn kamer. Ik wilde geen grasgroen, geen appelgroen en al helemaal geen kerstboomgroen. Eindeloos rondstruinen op Pinterest leverde genoeg ideeën op en zo stond ik gisteren bij de bouwmarkt met mijn kleurstaaltje.

Ook koos ik voor geel om de kamer lekker vrolijk te maken en dit alles op 1 muur. De muur is inmiddels klaar trouwens. Het eindresultaat laat ik zien als de héle kamer klaar is.

kamer van Hugo 2

Morgen ga ik aan de slag in de badkamer. De vorige bewoners hebben hier voor blauw gekozen. Ik hou ook van blauw. Als het om een trui gaat. En mijn man ‘m draagt. Vanwege ons beperkte budget is een nieuwe badkamer voorlopig een droom en gaan we ook hier voor de upgrade met een beetje verf en een nieuwe wastafel- en meubel. Daarna moeten er dozen worden ingepakt en verhuizen we alvast wat spullen.

En ik moet gordijnen uitzoeken. Of zal ik toch gaan voor jaloeziën? Er moeten lampen worden ophangen. De keukenkasten gesopt. Plinten worden bevestigd. Kasten uit elkaar worden gehaald. De trapkast moet geverfd worden. De hal moet trouwens ook worden geverfd. (en eerst gestuukt) De ramen moeten worden gelapt. De trap schoon gemaakt. Ik moet goed eten, niet vergeten Hugo van school te halen. Douchen. Schone kleren aan. En slapen!!

Gearchiveerd onder:Blogs

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

2 Comments

  1. Pingback: Nieuw jaar, nieuw huis! | GeenSteekjeLos

Geef een reactie

