comments 3

Nieuw jaar, nieuw huis!

We zijn verhuisd. Eindelijk. We moeten nog ontzettend veel dingen doen (gordijnen, plinten!) maar we wonen tenminste. En eerlijk is eerlijk, december is géén geschikte maand om te verhuizen! Tijdens mijn laatste post verliep alles nog voorspoedig. Helaas bleek de stukadoor andere prioriteiten te hebben dan het stuken van onze woonkamer en leverde ons dit een vertraging van ruim een week op. Natuurlijk komt alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht maar ik ben wel een paar keer in huilen uitgebarsten omdat ik het niet meer zag zitten. De vinylvloer in ons appartement ging mee. Omdat de woonkamer in het nieuwe huis nog niet klaar was en we hier dus nog geen meubels kwijt konden hebben we alles maar in de slaapkamer in het appartement gezet.

hier gaat de vloer er uit...

hier gaat de vloer er uit…

... en zó gaat 'ie er weer in!

… en zó gaat ‘ie er weer in!

Toen de vloer eenmaal lag en de slaapkamers hun vorm kregen viel er een last van mijn schouders. Zoals je eerder hebt kunnen zien heb ik de kamer van Hugo geverfd. Man heeft onze kamer behangen met het door mij lang begeerde (papier)behang met linnenstructuur. Het behang kocht ik hier.

Sefa behang Harlequin

Sefa behang van Harlequin, met linnenstructuur

retro slaapkamer jaren 60 slaapkamer / sixties bedroom / mid centrury bedroom / retro slaapkamer / www.geensteekjelos.wordpress.com

de radiator doet dienst als verzamelplek voor mijn vintage tassen, de palmbladeren op het raam zijn stickers

retro slaapkamer jaren 60 slaapkamer / sixties bedroom / mid centrury bedroom / retro slaapkamer / www.geensteekjelos.wordpress.com

jaren '60 kastje Deens design / mid century modern small cabinet / MCM design / vintage ladenkastje / retro kastje slaapkamer / www.geensteekjelos.wordpress.com

dit prachtige jaren ’60 ladenkastje had ik al een jaar en kon ik nu eindelijk op zijn plek van bestemming zetten!

retro kinderkamer / retro kinderslaapkamer jongens / retro slaapkamer / vintage slaapkamer / www.geensteekjelos.wordpress.com

Hugo heeft een heerlijke frisse kamer gekregen!

retro kinderkamer / retro kinderslaapkamer jongens / retro slaapkamer / vintage slaapkamer / www.geensteekjelos.wordpress.com

bijna alles is hier zelf gemaakt, geverfd, van de kringloop en gevonden op Marktplaats

De slaapkamer van Hugo is in een vrolijke retro stijl. Om een oubollig effect te vermijden heb ik juist geen gebruik gemaakt van kleuren als oranje en bruin. Voor onze slaapkamer koos ik een rustige jaren ’60 / ’70 stijl omdat ik daar blij van word. (deze stijl is ook wel bekend als ‘mid century modern’) Wederom hier geen uitbundige retro motieven, maar softe tinten en een kleine knipoog naar de tijden van weleer. De sticker met palmbladeren op het raam geven mij het gevoel dat het altijd zomer is!

Voor onze slaapkamer ben ik nog op zoek naar een mooie plafonnière en ik zou graag een hoofdbord maken voor achter het bed. Het volgende project is de woonkamer. Ook hier wordt een muur behangen. En dan hebben we nog een rommelkamer. Dat wil zeggen, mijn naaikamertje. Die staat nog helemaal vol met dozen!

Gearchiveerd onder:Blogs

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

3 Comments

  1. Pingback: Je moet er dan maar gewoon aan beginnen | GeenSteekjeLos

Geef een reactie

