comments 3

Over nieuwe stoffen, baby’s en nostalgie

Hoera! Zo langzamerhand begin ik mijn draai weer te vinden. Waar ik eerst moe was van de verhuizing en het klussen, was ik daarna vooral alles kwijt. En dan ben ik ook nog eens het type dat haar energie uit (zon)licht haalt, dus de korte en donkere dagen lag ik ’s avonds vaak voor pampus op de bank. Hoe sáái.

Nu worden er in mijn omgeving op het moment flink wat baby’s gemaakt en zo gebeurde het dat ik de bank toch maar inruilde voor de naaimachine.  Beetje bij beetje komt de energie gelukkig weer terug. Zo maakte ik een luiermapje en een aantal kruikzakjes. Het luiermapje is een item dat ik best zelf had willen hebben toen Hugo nog een baby was. Aan de ene kant steek je een paar luiers en aan de andere kant neem je de billendoekjes mee. Hoe handig en leuk! (natuurlijk kun je er ook andere dingen in doen, zoals je agenda bijvoorbeeld)

luiermapje / mapje voor luiers / mapje maken voor billendoekjes / www.geensteekjelos.wordpress.com

zeer stylish: een mapje voor luiers en billendoekjes!

Voor één van de mama’s in spé had ik trouwens nog een leuk cadeautje. Niet gemaakt door mij, wel door ‘oma’, zo is mij verteld. Alweer een jaar of 2 geleden vond ik op een vlooienmarkt dit allerschattigste vestje. Ondanks dat ik zelf al lang geen baby meer had kon ik het vestje niet laten liggen.  Ik heb het dus bewaard voor de juiste gelegenheid en heb het inmiddels eindelijk cadeau kunnen doen.

Oma's handgebreide baby vestje / handgebreid baby vestje / www.geensteekjelos.wordpress.com

Oma’s handgebreide baby vestje

Afgelopen zondag heb ik ook weer wat leuke stofjes ingeslagen, op het Stoffenspektakel.  Het Stoffenspektakel is een grote markt vol met stoffenkramen en fournituren. Ergens had ik verwacht dat je er wel leuke kortingen of zo kon krijgen maar dat was niet zo. Desalniettemin zijn vriendin Kim en ik zeer goed geslaagd! Meestal koop ik mijn stoffen online dus het was voor de verandering leuk om alles eerst te kunnen voelen.

nieuwe stoffen 2

Voor Hugo kocht ik fleece in olijfgroen en okergeel, momenteel mijn favoriete kleuren. Fleece leent zich uitstekend voor een buitenspeelvest dus daar ga ik binnenkort maar eens mee aan de slag.

nieuwe fleece stoffen

En last but not least. Tijdens mijn bankhang avonden herontdekte ik Etsy. Voor wie Etsy niet kent: dat is een wereldwijd platform met allerlei mooie handgemaakte items, maar ook veel vintage. Nu spaar ik al jaren vintage laarzen. Uit de jaren ’80. Die vind ik gewoon hartstikke mooi en ik draag ze dan ook bijna elke dag. Ik denk dat ik een stuk of 30 paar bezit, misschien wel iets meer… En waar ik óók erg van hou: van die houten kleppertjes met hoge hak. Mooi voor in de zomer onder een zwierige rok. Deze schoentjes waren vooral populair in de jaren ’60 en ’70. Ik heb foto’s gezien van mijn moeder, als prachtige hippie,  met deze pareltjes aan haar voeten. Ik heb zelf een paar uit Spanje, en een paar van dr. Scholl. Noem het nostalgie maar ik moest en zou een paar uit de seventies hebben. Helaas in Nederland onvindbaar. Totdat ik mij dus op Etsy stortte. Het pakje moest helemaal uit Amerika komen maar daar zijn ze dan. Mijn houten kleppertjes. Kom maar door met die zomer!

vintage kleppertjes / vintage houten sandalen / vintage wooden clogs / seventies clogs / high heels / www.geensteekjelos.wordpress.com

Oeps. Beetje stoffige foto hè. Nieuw Instagram filter 😉

 

PS Ik vond vervolgens ook nog een zwart paar, en die zijn inmiddels onderweg!

stof van het luiermapjeSeashore Shelly van Soft Cactus

 

Gearchiveerd onder:Blogs, Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

3 Comments

  1. Leuk dat je het naaien (en bloggen; ) weer hebt opgepakt! ‘T viel mij vorig jaar ook niet mee een verbouwing, maar een verhuizing is natuurlijk nog even wat anders … Poeh. Maar gelukkig kun je nu je hobby weer oppakken!

    Schattig vestje, snoezig! En prachtige ‘kleppertjes’ voor jezelf, klaar voor de zomer toch?

    Like

  2. Ach ja, weet je, en het is ook niet dat ik geen ideeën heb of zo. Maar ik heb soms gewoon een schop onder mijn kont nodig, haha. (plus dat al mijn naaispullen boven staan, behalve een tafel, dus ik moet alles steeds naar beneden sjouwen en daar heb ik dan geen zin in)

    Like

  3. Murielle

    Mooie schoenen! Etsy is geweldig, ik kijk er vaak op voor Japanse kimono bags, daar ben ik helemaal weg van. Prachtige stoffen en motieven. Fijn dat je energie weer terug komt!

    Like

Geef een reactie

