comments 3

Een jurkje voor Popje

Jaren geleden kwam ik een heel lief popje tegen. Ze had geen kleertjes aan en dat vond ik zó sneu dat ik haar mee naar huis nam. Maar ze belandde ergens in een kast. (en toen kreeg ik een zoon met een keiharde voorkeur voor auto’s en actiefiguren) Als klein meisje naaide ik mijn eigen poppenkleertjes. Toen nog gewoon met de hand trouwens. Uren was ik er zoet mee.

Vandaag kwam vriendje van zoon spelen en zijn zusje kwam ook mee. En ik bedacht me, dat ik nog een popje had liggen! Een bloot popje, dat dan weer wel.  Dus ik besloot nog even snel een jurkje te maken. Na enig nadenken had ik een simpel patroontje getekend. De stof knipte ik uit een oude spijkerbroek.

patroon voor poppenjurkje / retro poppenjurkje / vintage poppenjurkje / retro popje / jurkje voor pop maken / zelf een poppenjurkje maken / www.geensteekjelos.wordpress.com

Het achterpand heeft een rood drukknoopje gekregen. Als finishing touch maakte ik een applicatie van vilt en stikte dit op het jurkje. (was nog best een prutswerkje!)

vintage popje met retro jurkje / patroon voor poppenjurkje / retro poppenjurkje / vintage poppenjurkje / retro popje / jurkje voor pop maken / zelf een poppenjurkje maken / www.geensteekjelos.wordpress.com

Popje is weer aangekleed, het zusje was er zeer content mee en de andere mannen in huis konden haar ook wel waarderen!

patroon voor poppenjurkje / retro poppenjurkje / vintage poppenjurkje / retro popje / jurkje voor pop maken / zelf een poppenjurkje maken / www.geensteekjelos.wordpress.com

Gearchiveerd onder:Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

3 Comments

Geef een reactie

