retro naaidoos / speldenkussen maken / retro speldenkussen / zelf een speldenkussen naaien / etui voor naaispullen / naai tasje maken /retro stof / www.geensteekjelos.wordpress.com
comments 2

Alle naaispullen verzamelen!

Hoe ziet jouw bureau er uit als je werkt? Is het een grote chaos, of ben je juist geordend? Ik hou van overzicht en vind het prettig als mijn spullen binnen handbereik liggen. Als ik naai, wil ik dus snel en makkelijk bij mijn spullen kunnen. En het oog wil ook wat, daarom bedacht ik een leuk en vooral handig setje in dit gezellige retro stofje.

Om te beginnen maakte ik een speldenkussen. (een speldenkussen vind ik praktisch omdat ik nogal eens mijn doosje met spelden van tafel veegde tijdens het naaien, en dan lag de vloer weer bezaaid met spelden) Ik knipte 2 vierkantjes van 11×11 cm en die stikte ik met de goede kanten op elkaar. Omdraaien, even strijken en goed strak opvullen met fiberfill. Een goede tutorial voor het onzichtbaar dichtnaaien vind je hier.

retro stof / retro naaidoos / speldenkussen maken / retro speldenkussen / zelf een speldenkussen naaien / etui voor naaispullen / naai tasje maken /retro stof / www.geensteekjelos.wordpress.com

retro stof / speldenkussen maken / retro speldenkussen / zelf een speldenkussen naaien / www.geensteekjelos.wordpress.com

Vervolgens maakte ik van dezelfde stof als het speldenkussen een handig mapje voor dingen als potlood, schaar en tornmesje. Het mapje maakte ik naar dit voorbeeld.

speldenkussen maken / retro speldenkussen / zelf een speldenkussen naaien / etui voor naaispullen / naai tasje maken /retro stof / www.geensteekjelos.wordpress.com

retro stof / zelf maken / DIY / naaisetje / speldenkussen maken / retro speldenkussen / zelf een speldenkussen naaien / etui voor naaispullen / naai tasje maken /retro stof / www.geensteekjelos.wordpress.com

retro naaidoos / speldenkussen maken / retro speldenkussen / zelf een speldenkussen naaien / etui voor naaispullen / naai tasje maken /retro stof / www.geensteekjelos.wordpress.com

En voilá! Alle spullen netjes bij elkaar en het ziet er nog leuk uit ook!

retro stof: Stenzo

Gearchiveerd onder:DIY, Handgemaakt door Geen Steekje Los

About the Author

Geplaatst door

Welkom op mijn blog! Ik ben Montserrat en ik heb een passie voor mooie stoffen, mijn naaimachine(s) en designs uit de jaren '60 en '70. Ik ben geboren in Spanje. Dertiger. Moeder van Hugo. Stoffeerder van beroep en coupeuse in opleiding. Creatief. Nachtbraker. Gepassioneerd. Ongeduldig (ik hou niet van moeilijk gedoe). Lief. Praktisch. Mijn inspiratie is eindeloos en daar schrijf ik graag over!

2 Comments

Geef een reactie

